Likwidowanie szkody komunikacyjnej przez doświadczonych pracowników naszej firmy wiąże się z wielką oszczędnością czasu dla osoby której auto jest naprawiane.
Najpierw – możliwość zlikwidowania szkody oznacza, że możliwa jest naprawa danego auta w wybranej firmie, z danym ubezpieczycielem. Po drugie- że warsztat prawdopodobnie posiada uproszczona linię dostępu do likwidatorów ubezpieczyciela, czyli kanał komunikacji(akceptacji) w sprawach związanych z naprawą.
Likwidacja szkody wiąże się z następującymi krokami:
Zgłoszeniem szkody
Skompletowaniem dokumentów szkody, przede wszystkim potrzebujemy:
- kosztorysu/protokołu oględzin z firmy ubezpieczeniowej
- upoważnienia od głównego właściciela samochodu do rozliczenia bezgotówkowego i zajmowania się sprawą
- upoważnień od pozostałych właścicieli (jeżeli występują)
Naszymi oględzinami pojazdu (jeżeli nie były przez nas wykonane w ramach zgłoszenia szkody)
Zamówieniem potrzebnych do napraw części zamiennych
ustalenie terminu naprawy
naprawa samochodu ( najpierw blacharska, póżniej lakiernicza, złożenie samochodu, przygotowania do wydania)
kontrola jakości
odbiór auta
rozliczenie bezgotówkowe z firmą ubezpieczeniową